Višje kognitivne funkcije so temelj zdravja in družbenega napredka
Piše: Srečko Šorli, Inštitut za bijektivno fiziko
Ocenjujejo, da ima kar 90 odstotkov obiskov zdravnika psihosomatski izvor, povezan s stresom, torej v blokiranem delovanju človekove duševnosti. Ko imamo preveč negativnih misli in čustev, to negativno vpliva na delovanje našega organizma.
Človekova višja kognitivna funkcija, ki je danes manj znana, pomeni nepristransko opazovanje nekega miselnega ali čustvenega stanja in prenehanje identifikacije z njim. Ta višja kognitivna funkcija latentno obstaja v vsakem človeku, treba jo je le spodbuditi in razviti.
Naredimo praktični primer: opazujte pozorno za minuto svojo zapestno uro ali določen predmet pred seboj. Potem zaprite oči in opazujte notranjo predstavo ure ali predmeta. Vaš um ima moč, da lahko ustvari notranjo predstavo o predmetih. Vi pa imate možnost, da se te predstave zavedate. Zavedanje o notranjih predstavah je višja kognitivna funkcija, ki jo izvaja vaša subjektivnost, se pravi vi kot subjekt.
Analitično lahko človeka vidimo, kot da ima tri sestavne dele: telo, psiho (duševnost) in subjektivnost. Lastnost subjektivnosti je, da lahko razvije zavedanje o delovanju telesa in duševnosti in tako izstopi iz določenih miselnih in čustvenih vzorcev, ki so za telo škodljivi.
S sistematično aktivacijo te potencialne funkcije subjekta opremimo človeka z orodjem, ki mu lahko izdatno pomaga pri vzdrževanju in krepitvi zdravja. Kot so rekli že stari Grki: “Zdrav duh v zdravem telesu”. V tem kontekstu je duh mišljen kot subjekt.
Družba danes človeka vidi le kot skupek telesa in duševnosti. Mi smo “kultura”, ki je na subjekt pozabila. Človeka smo zreducirali na telo in um, posledica je stalno naraščanje bolezni, saj danes človek nima aktivnega glavnega elementa (subjekta), ki je temelj njegove etike, kreativnosti in zdravja.
Naš izobraževalni sistem je iz časov Marije Terezije, v šolah trpamo v otroke znanje, ki je dostopno na internetu in sistematično zatiramo njihovo subjektivnost. Vsi, ki niso dovolj ukalupljeni, ki imajo močno poudarjeno subjektivnost, imajo v šoli težave, ker šola danes vse elemente subjektivnosti dojema kot deviacijo. Najbolj kreativni in inteligentni otroci imajo v šoli največ težav. Šola je narejena za povprečneže, geniji so potisnjeni na rob.
Po Gaussovi krivulji ima 3 odstotki ljudi naravno močno razvito subjektivnost, 7 odstotkov ljudi ima kognitivno sposobnost, da lahko dojame njihovo vizijo in 90 odstotkov ljudi ima sposobnost, da bi lahko ob dobri vzgoji in izobraževanju uporabljali to, kar geniji ustvarijo. Današnja družba je na subjekt pozabila, zato praktično ni preboja na področju razvijanja naših višjih kognitivnih sposobnosti. Pojavlja se tudi vse več novih bolezni, onesnažili smo naravo in zašli v slepo ulico. Nazaj na pravo pot razvoja in blagostanja nas vodi le in samo sistematično spodbujanje subjektivnosti v ljudeh. Vsi, ki se zavzemamo za to pot, smo označeni kot “izgubljeni” sanjači, ker ta svet vodijo ljudje, ki so dobiček postavili pred življenje. Njihov čas se je iztekel, prihaja čas nove dobe, čas ljudi, ki smo ljubezen do življenja postavili pred ljubezen do dobička.
Zdravje in razvoj družbe sta v krepitvi subjektivnosti v ljudeh, druge poti ni. Evolucija človeka globalno gledano gre onkraj uma, v razvoj višjih kognitivnih funkcij, ki so temelj za naše preživetje na tem planetu.
Subjektivnost ni osebnost, subjektivnost je temelj osebnosti. Ker v svoji kulturi tega ne razumemo, in v razvoj subjektivnosti ne vlagamo, imamo zmeraj več bolezni in socialnih stisk. Temelj šole bi moral biti razvoj subjektivnosti, ki pa ne temelji na zgodovini in preteklosti. Subjektivnost je živa v ljudeh, subjektivnost je ZDAJ. Sodobni človek pa živi le v času, ZDAJ je izgubil, zato pa tudi časa nikoli nima. In tudi etike mu zmanjkuje. Ker etika ni stvar osebnih prepričanj, etika temelji na subjektu, ki je človekova živa esenca.
ZDRAVJE, KAKOVOST in UDOBJE - preizkusite izdelke ZELENE TRGOVINE.