Vztrajnost dijakov iz Zagorja - želijo »normalno šolo«
Dijaki in dijakinje iz Zagorja ne želijo več ur na dan presedeti v učilnicah z maskami. Kot so opozarjali že številni strokovnjaki za pedagogiko kot tudi psihologi in terapevti, je stanje v šolah, ki temelji na izločevanju, kaznovanju in totalitarnih ukrepih, mladino prignalo v obup.
Učni uspehi v šolski klimi, kjer je bolj pomembna maska kot razmišljanje in sočutje, so vprašljivi. Zato tudi del slovenske pedagoške stroko apelira na ukinitev ukrepov, ki ne preprečujejo nobene bolezni, temveč ustvarjajo nove: tako fizične kot psihične.
Kakor navaja British Medical Journal, je nošenje maske na obrazu vse prej kot nedolžen ukrep:
Obrazne maske preprečujejo prepoznavanje mimike obraza, proces, ki olajša empatične povezave in zaupanje med mladino in učitelji. To potencialno vodi do znatnega povečanja psihološkega stresa.
V otroštvu in puberteti možgani doživljajo spolno in duševno dozorevanje s hormonskim epigenetskim razvojem. Več študij kaže, da dolgotrajna izpostavljenost socialno-psihološkemu stresu pušča nevro-epigenetske brazgotine, ki jih je pri mladih težko ozdraviti in pogosto prerastejo v duševne vedenjske težave in oslabljen imunski sistem.
Nedavna študija CDC ugotavlja, da se je pri mladih odraslih (18-24 let) stopnja tesnobe in depresije zaradi korona krize povečala za 63 % (!). Četrtina jih razmišlja o samomoru. Posledično se je uporaba antidepresivov povečala za 25 %.
Dijaki in dijakinje v Zagorju že drugi dan protestirajo. Ne z vandalizmom ali pijančevanjem, radi bi se učili, pa ni nikogar k njim v razred! Sami sedijo v učilnici. Njihovim profesorjem so bolj kot dijaki, ki so jim zaupani, pomembni sporni ukrepi oblasti, ki jih silijo v neprestano nošenje obrazne maske??
Kot so zapisali na svojem Facebook profilu Dijaki za normalno šolo je 18 mesecev prisilnih ukrepov in uničevanja mladosti dovolj. Odziv javnosti je zelo pozitiven in kot pravijo sami, jih bodo posnemali še drugi dijaki.
Do kdaj bodo pedagogi postavljali na prvo mesto neustavne ukrepe pred željo dijakov, da bi normalno dihali in se učili?