Za otroke s posebnimi potrebami učna pomoč na daljavo?

Za otroke s posebnimi potrebami učna pomoč na daljavo?

Piše: mag. Katarina Kesič Dimic


V ponedeljek, 18. 5. 2020, se v šolske klopi ponovno vračajo učenci prve triade OŠ. Navodila, ki jih dobivamo na šolah (okrožnice MIZŠ) se vsakodnevno dopolnjujejo, določene zapovedi se že razumno prilagajajo/rahljajo glede na življenjske situacije v šolah (npr. združitve učencev različnih skupin).



Ob vsem tem pa je opaziti, da se na vseh okrožnicah vztraja, da se DSP (dodatna strokovna pomoč, ki je učencem s posebnimi potrebami določena z odločbo ZRSŠ) še vedno ne sme izvajati konkretno z otrokom, čeprav bodo učenci prve triade fizično prisotni pri pouku.



Eden pomembnih razlogov za pridobitev dodatne strokovne pomoči je prav individualna obravnava, učenje veščin, postopnost usvajanja snovi in drugo, kar je pri učenju na daljavo močno okrnjeno.



Gre za učence, ki odločbo o usmeritvi v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo dobijo zaradi primanjkljajev na področju učenja, vedenja in /ali čustvovanja. Tako lahko naštejemo samo nekaj primerov otrok, ki imajo na šolah DSP: otroci z motnjami avtističnega spektra, otroci z motnjo ADHD, otroci z disleksijo, dispraksijo, disgrafijo, gluhi ali naglušni, slabovidni, po poškodbi glave in drugo.



Vemo, da se pri otrocih praviloma prepletajo različne (več) težave (tudi komorbidnost le-teh), kar narekuje posebno skrbne in strokovno preverjene metode dela, ki jih je nemogoče izvajati na daljavo.

Vemo, da smo staršem v zadnjih dveh mesecih naložili ogromno breme in odgovornost za poučevanje, ne da bi pomislili na različne okoliščine, v katerih so se znašli. Posebno veliko breme smo naložili staršem otrok s posebnimi potrebami.

Vemo, da je obdobje opismenjevanje najobčutljivejše obdobje za vse otroke, toliko bolj za otroke, ki se ob tem srečujejo s težavo, ki jih pomembno ovira pri opismenjevanju.

Ti otroci bi ob povratku potrebovali največ podpore, prav tako pa tudi učenci s posebnimi potrebami od 4. do 8. razreda, ki bi zdaj lahko individualno, s soglasji staršev prihajali v šolo na obravnave - seveda v skladu s priporočili z NIJZ.

Takšno odločitev MIZŠ (otroci s PP še vedno prejemajo DSP na daljavo) lahko razumemo le kot marginaliziranje že tako najranljivejših v šolski populaciji, hkrati pa so jim tako kršene pravice, ki so jim dane z odločbo o usmeritvi. Hkrati ista okrožnica (6030-1/2020/35, z dne 13. 5. 2020) narekuje, da se DSP (ki je kot oblika pomoči zagotovljena z odločbo) nadaljuje na daljavo, učna pomoč (ki jo določi učitelj glede na šibko učno znanje učenca) pa se lahko izvaja na mestu samem (torej na šoli).

Težko razumem priporočila predstavnikov MIZŠ in ZRSŠ, ki se pojavljajo v medijih in javnost prepričujejo predvsem o psihološki podpori otrokom ob povratku, če se najšibkejše izpušča oz. jim je pomoč v najbolj kvalitetni in strokovni obliki onemogočena.

Avtorico lahko spremljate na njenem blogu.

Avtorico lahko spremljate na njenem blogu.

PROSIM PODPRITE NEODVISNI MEDIJ ZDRAVO SLOVENIJA - na koncu spletne strani je povezava DONATE (PayPal). HVALA!

Italijanska poslanka pozvala k aretaciji Billa Gatesa

Italijanska poslanka pozvala k aretaciji Billa Gatesa

Pomen sodbe nemškega ustavnega sodišča

Pomen sodbe nemškega ustavnega sodišča