Kaj sporoča peticija o šolstvu v Sloveniji?
Peticija za spremembo šolstva, ki te dni buri javnost, izraža želje velikega dela javnosti. Hkrati nam sporoča veliko več.
Dr. Barbara Turk Niskač, strokovnjakinja s področja antropologije otroštva, pravi:
"Poleg vedno večjih neenakosti v plačah, razlikah v splošnem življenjskem standardu, neenakomerno porazdeljenem delu (na eni strani brezposelnost, na drugi strani vedno daljši delavniki), gentrifikaciji mest itd., je povsem razumljivo, da otroštvo in tudi šolstvo predstavljata še eno ključno polje, kjer se neenakost vzpostavlja in poglablja. Poleg tega je v svetu, kjer je naprodaj prav vse, tudi izobraževanje lahko zelo donosen biznis.” Šola mora biti prostor razvoja brez potrošniške logike.
Peticija, ki jo je podpisalo več kot 22.000 ljudi, se osredotoča predvsem na vprašanja otrok (otrokocentričnost), ne pa na družbeni sistem neoliberalizma, ki proizvaja neznosne pritiske na starše in s tem tudi učitelje in otroke. Zato na primer pobuda za odpravitev ocen v peticiji deluje z resnostjo slovenskega drsenja v ameriški model družbe z razslojenostjo in vedno večjo revščino otrok, kozmetični popravek veliko večjih dilem:
Zakaj je učiteljski kader preobremenjen z birokracijo?
Zakaj silimo v računalniško poučevanje v osnovni šoli? Buljenje v ekran ne koristi ne njihovi inteligenci ne zdravju.
Zakaj je dopuščeno, da je osnovna šola postala plen korporacij, založnikov in ne vem še česa?
Peticija za spremembo šolstva, ki je dosegla izjemen uspeh v javnosti, je sprožila tudi val ogorčenja. Najbolj izrazito ga je zapisal upokojeni ravnatelj Dušan Merc. Očita ministru Jerneju Pikalu, da je sprejel pobudnico peticije. Stroka obstaja zaradi ljudi, ne ljudje zaradi stroke. Morda meni, da je pedagoška stroka nad državljani in državljankami? Argument Merca glede peticije je namreč nestrokovnost staršev, ki jih primerja z obporodnimi spremljevalkami - doulami. Upokojeni ravnatelj verjetno nima izkušnje, kako je v smrtni grozi rojevati 24 ur, ko se zamenjajo tri izmene v porodnišnici. Doule so zapolnile vrzel v obporodni oskrbi, ker ministrstvo za zdravstvo zavrača strokovno utemeljena (!) prizadevanja slovenske babiške stroke, da ženska potrebuje eno diplomirano babico skozi celotno nosečnost in porod. Ravnatelj udriha to doulah, ki rojevajoče držijo za roko, nič pa ne nadira vlade, ki je gostila združenje Trilaterala, ki se z manipulativnimi milijarderji zapira pred mediji in javnostjo?
Peticija, ki jo kritizira Merc, je predvsem odraz splošne krize v Sloveniji. Obstajajo tri možnosti, ki jih navaja Hughes, kaj so lahko v šoli starši:
»problem«,
uporabniki storitev, ki jih zagotavlja šola,
partnerji v skupnem prizadevanju za vzgojo in izobraževanje otrok.
Zadnja izbira je za vse najboljša, če se ne upoštevajo le potrebe otrok, ampak tudi učiteljskega kadra in aktualni družbeni kontekst. Na koncu pa ima Merc tudi zelo prav, minister za izobraževanje mora najti čas, da sprejme na posvetu pedagoško stroko.
lik na Zelena trgovina, je podpora neodvisnemu mediju. Hvala!